Wednesday, May 4, 2011

Apa Kerajaan Negeri Dah Buat...

Setelah didesak beberapa kali oleh ADUN BN di Sidang DUN, akhirnya EXCO Kerajaan Negeri dari DAP mengakui bahawa Kerajaan Negeri Pulau Pinang di bawah pimpinan DAP tidak memperuntukkan 1 sen pun dari tahun 2009 hingga 2010 bagi tujuan pembinaan rumah kos rendah. Rakyat Pulau Pinang yang berpendapatan rendah tidak memdapat pembelaan yang sewajarnya dari Kerajaan Negeri Pulau Pinang. Inilah balasan kepada jasa rakyat negeri yang telah memberikan undi kepada puak-puak Cina Bangsat ini untuk berkuasa. Sungguh malang apabila kepercayaan dan harapan yang tinggi dari rakyat yang mengundi parti Cina Bangsat ini hanya ibarat 'habis madu, sepah dibuang' atau boleh disifatkan sebagai 'kacang lupakan kulit'.


Apa boleh dibanggakan oleh Kerajaan Negeri Pulau Pinang sekarang? Segala-galanya adalah hasil perjuangan kerajaan BN terdahulu. Rakyat negeri terus dimomokkan dengan janji-janji manis yang tiada kesudahan. Projek Wifi yang dah diperkatakan hanya dapat diakses oleh sebilangan rakyat kerana liputan yang tidak menyeluruh. Malah amat menghairankan bagaimana Kerajaan Negeri boleh menganugerahkan projek tersebut secara rundingan terus ke syarikat yang berkenaan. Namun tidak mengejutkan sekiranya keuntungan dari projek ini akan terus mengisi kantung parti Cina Bangsat ini lebih-lebih lagi menjelang PRU13 yang dijangka akan diadakan dalam masa terdekat ini.


Penulis yakin pembohongan demi pembohongan akan terus dihamburkan kepada seluruh warga negeri oleh Kerajaan Negeri bagi menutup kelemahan dan kekurangan mereka. Ini tidak menghairankan memandangkan Kerajaan Negeri sekarang ini yang diterajui oleh parti Cina Bangsat yang mana diketuai oleh seorang Ketua Menteri paling celaka dalam sejarah.

No comments:

Post a Comment