Tuesday, June 28, 2011

Dalang Sebenar Di Sebalik Bersih 2.0

Perhimpunan Bersih 2.0 yang kononnya satu perhimpunan yang menuntut sebuah pilihanraya yang bersih dan adil adalah mainan politik kotor Anwar Al-Juburi (gelaran yang diberikan oleh Timbalan Presiden PAS). Malah baru-baru ini Anwar Ibrahim mengeluarkan kenyataan untuk membatalkan rancangan perhimpunan haram pada 9 Julai ini jika Perdana Menteri memberi jaminan bahawa pilihan raya umum (PRU) akan dijalankan secara bersih dan adil. Anwar Ibrahim berkata, Anwar Ibrahim sanggup meminta pengerusi Bersih, Ambiga membatalkan hasrat itu ”esok juga” jika Datuk Seri Najib Tun Razak memberikan jaminan tersebut.

Inilah buktinya bahawa beliau adalah peneraju utama, perancang untuk mewujudkan suasana tidak tenteram dan aman dalan negara kita. Mereka bertujuan untuk mengalihkan perhatian rakyat terhadap segala kepincangan yang mereka lakukan selain penerimaan rakyat terhadap transformasi yang dibuat Datuk Seri Najib yang membela dan mendahulukan rakyat. Anwar al-Juburi juga berharap bahawa perhimpunan bersih ini setidak-tidaknya dapat mengalihkan perhatian rakyat terhadap pengadilan kes liwat Saiful Bukhari yang bakal diadakan beberapa hari selepas perhimpunan itu.

Jangan lupa Anwar Ibrahim hampir memusnahkan negara dahulu apabila beriya-iya mahu melaksanakan preskripsi IMF dalam menangani krisis kewangan dan ekonomi 1998. Bayang apa akan jadi jika Anwar berjaya; kita akan jadi hamba IMF selama-lamanya. Persoalannya, adakah pihak asing tersebut mempunyai apap-apa "bukti" atau "bahan" untuk memeras Anwar, sehingga dia sanggup tunduk kepada telunjuk negara Barat dan IMF dengan prsekripsi yang boleh memperhambakan Malaysia kepada telunjuk asing?

Alhamdulillah Tun Dr. Mahathir bertindak pantas memintas dan mencantas Anwar; dan negara kita bukan sahaja terselamat, malah masih punya maruah dan harga diri kerana kita berjaya menyelesaikan masalah kita mengikut cara kita sendiri, tanpa bergantung atau tunduk kepada sesiapa.

No comments:

Post a Comment