Saturday, November 26, 2011

PANAS!!! : LAGI KOMEN TENTANG KEKALAHAH SKUAD BOLASEPAK INDONESIA

Assalamualaikum & Salam 1 Malaysia,


Bahang kemenangan skuad Harimau Muda di Sukan SEA 2011 masih lagi terasa. Malah masih lagi terdapat komen-komen mengenai perkara tersebut di Facebook & dan beberapa buah blog. Penulis tertarik dengan komen seorang warga Indonesia yang menetap di Perth, Australia mengenai kekalahan berturut-turut skuad Indonesia kepada Malaysia tempoh hari. 


Berikut adalah komen beliau :


‎"walo gak semua warga Indo menyumpah serapah saudara d Malay..tp, kelihatan org2 Malay punya akal & otak yg jauh lebih berbeda dr warga Indo..sedang kn "melayu" itu datangnya dr Parameswara..anak jati Indonesia..yg mau d maki, d sumpah itu..lg hebat..dasar..!!! O_o "

-Sang Garuda. Nov 20th 2011 at 1643pm-



Ada di kalangan mereka sedar tentang apa yang mereka telah lakukan tempoh hari dan tidak kurang juga yang masih ego dengan menyatakan bahawa kemenangan skuad negara hanya bersandarkan kepada nasib semata-mata (walaupun kalah 2 kali di tempat dan hadapan lebih 100 ribu penyokong sendiri).

Ternyaya aura negatif dari seluruh penyokong Indonesia di stadium terlalu kuat sehingga tidak ada pemain Indonesia berani tampil untuk mengambil sepakan penalti kecuali beberapa 3 orang awal yang tampil untuk berbuat sedemikian. Selebihnya hanya tampil setelah dipaksa oleh jurulatih untuk mengambil sepakan penalti.

Lebih hebat lagi apabila jurulatih mereka mengeluarkan kenyataan yang menyalahkan para pemain kerana membiarkan pihak lawan menyamakan kedudukan. Gimana sih?...

Pasti akan ada juak-juak dari Malaysia yang akan terus menyemarkan api permusuhan Malaysia-Indonesia demi kelangsungan politik mereka di dalam menghadapi PRU13 tidak lama lagi.

Pendekar Siber : Kerja sapa lagi kalau bukan Al-Sheikh Al-Juburi..... pakar dalam membuat suasana kacau bilau... patut mahkamah tahan ja passport sesumpah tu....

No comments:

Post a Comment