Tuesday, May 10, 2011

Berita Terbaru : Kisah Benar Dari Bertam

Penulis difahamkan bahawa sebuah Kedai Masakan Ala Thai berhampiran dengan Kiosk Bertam telah disita oleh MPSP pada petang Jumaat 6 Mei 2011. Kedai tersebut adalah salah sebuah kedai kegemaran penulis kerana masakan di situ memang menyelerakan.

Penulis perhatikan pihak MPSP sedang giat menjalankan operasi sita di kawasan Bertam yang mana dahulunya tidak pernah kedengaran pihak tersebut melakukan operasi tersebut di kawasan berkenaan ketika Kerajaan Negeri Pulau Pinang di bawah Pemerintahan Kerajaan Barisan Nasional (BN). MPSP di bawah pimpinan DAP yang dianggotai oleh sekumpulan CINA BANGSAT dan sebilangan orang ISLAM yang TIDAK SEDAR DIRI seolah-oleh bertindak sesuka hati tanpa memikirkan sensitiviti umat ISLAM yang sedang mencari rezeki dan keberkatan di hari Jumaat yang mulia ini.

Lagak penguatkuasa MPSP seperti samseng menyoal para peniaga yang rata-ratanya menyewa premis perniagaan mereka di mana pemilik-pemilik permis perniagaan ini juga terdiri dari golongan CINA BANGSAT yang sentiasa melengah-lengah bayaran cukai pintu premis masing-masing. Akibatnya peniaga-peniaga di sini terpaksa menerima sergahan dari penguatkuasa MPSP yang juga seorang Islam berbangsa melayu.

Ini adalah budaya samseng yang telah diterapkan oleh Kerajaan CINA BANGSAT kepada penguatkuasa dari agensi di bawah kawalan mereka yang mana mereka ini adalah terdiri dari orang Islam berbangsa Melayu. Strategi menggunakan orang Melayu untuk mengertak peniaga Melayu ini amat dikesali dan bakal mencetus polemik yang lebih besar sekiranya tidak dibendung dari awal.

2 comments:

  1. Salam Perjuangan,

    Inilah gaya Dapig menekan peniaga2 Melayu. Lakhanat Pakatan Haram kejadah.

    Mohon di link ke blog Tuan
    http://pemudatg1.blogspot.com
    Modestos

    ReplyDelete
  2. Salam,

    Permintaan tuan telah ditunaikan. Juga mohon dilink ke blog tuan.
    www.pendekarberapi.blogspot.com

    Terima kasih

    Pendekar Siber

    ReplyDelete