Monday, November 28, 2011

LAGI PANAS!!! Bahagian 2 : Lagi Bukti BN Boleh Rampas Pulau Pinang

Assalamualaikum & Salam 1 Malaysia, sambungan kepada posting terdahulu.


Pandangan Orang Melayu Pulau Pinang Terhadap Kerajaan Negeri Pulau Pinang


Orang Melayu Pulau Pinang melihat bahawa Kerajaan Negeri Pulau Pinang kini ditadbir oleh orang CINA. Walaupun dahulunya ditadbir oleh GERAKAN, orang Melayu Pulau Pinang tidak melihat bahawa Kerajaan Negeri tidak diperintah oleh orang CINA dan sebalik mereka melihat bahawa Kerajaan Negeri diperintah oleh BARISAN NASIONAL.


Ini menunjukkan bahawa doktrininasi terhadap Kerajaan Negeri dilabelkan sebagai 'KERAJAAN CINA atau DAP' memberikan kesan positif kepada orang Melayu dan dilihat sebagai berjaya. Oleh itu imej Kerajaan Negeri lebih menonjol sebagai KERAJAAN DAP dan bukannya Kerajaan Pakatan Rakyat yang sering dicanangkan oleh sesetengah pihak.


Walaupun imej Lim Guan Eng sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang sangat dikenali dan dihormati hampir 30% responden, orang Melayu Pulau Pinang masih yakin bahawa orang CINA yang mentadbir Kerajaan Negeri Pulau Pinang bukannya Kerajaan Pakatan Rakyat.


Selepas ini : Siapa Jaguh Orang Melayu Pulau Pinang?...


Pendekar Siber : LGE memang sangat baik dengan orang Melayu Pulau Pinang tetapi macam cerita P Ramlee la... BAIK ADA MAKNANYA TU.... dibelakang orang Melayu Pulau Pinang, hanya TUHAN SAHAJA YANG MENGETAHUI....

No comments:

Post a Comment