Wednesday, November 30, 2011

LAGI PANAS!!! Bahagian 5 : Lagi Bukti BN Boleh Rampas Pulau Pinang


Assalamualaikum & Salam 1 Malaysia, sambungan dari posting terdahulu.


Pandangan Terhadap Dasar Kerajaan Negeri & Lim Guan Eng


Mengenai Dasar Kerajaan Negeri Pulau Pinang yang diterajui DAP, orang Melayu di kawasan kajian tidak mengetahui segala dasar baru kerajaan Negeri. Mereka lebih cenderung kepada segala manfaat yang mereka akan terima secara "one off" sama ada dalam bentuk bantuan kebajikan dan barang-barang keperluan harian seperti; beras, gula, tepung, telur dan wang tunai kerana ia lebih dirasai berbanding dengan pengumuman program dan rancangan pembangunan yang bernilai jutaan ringgit.


Populariti Ketua Menteri, Lim Guan Eng juga adalah sama seperti mereka melihat DAP iaitu mereka meyakini bahawa pimpinan Negeri ini adalah Cina dan kerajaan Negeri dipimpin oleh Cina. Walaupun begitu, Lim Guan Eng lebih dikenali dan disegani dengan sikap "humble", mudah mesra dan sering kali dilihat turun padang. Namun, atas sentimen dan prejudis UMNO, beliau tetap dilihat sebagai Cina yang mengancam Melayu.


Selepas ini : Keyakinan Pengundi Melayu


Pendekar Siber : Kerajaan Negeri Pulau Pinang ibarat cerita wayang kulit di mana tok dalang adalah DAP yang menjadikan PAS & PKR sebagai boneka untuk tayangan pada umum.

No comments:

Post a Comment